Dodge Charger
Vše, co potřebujete vědět
Základní informace o modelu 2015–2022
Dodge Charger je lehce civilnější variantou retro vyhlížejícího Challengeru. Je to ideální volba pro ty, kteří by doma těžko prosadili dvoudveřové kupé, ale zároveň nechtějí být ochuzeni o motorizace, které znáte ze svalnatějšího bráchy. Charger je o něco uhlazenější, ale to rozhodně neznamená, že by působil mírumilovně. V modernějším kabátu najdete vše, co od sedanu očekáváte, ale Charger stále nezapomíná být tím, čím je – tedy rodinou muscle károu.
Motorizace
V6 3.6 l Pentastar (300 koní)
V8 5.7 l Hemi (370 koní)
V8 6.4 l Hemi (485 koní)
V8 6.2 l Hemi (707 až 797 koní)
Převodovka
ZF 8 st. automat
Rozměry
délka 5039 mm
šířka 1905 mm
šířka vč. zrcátek 2170 mm
výška 1486 mm
hmotnost od 1 794 kg
Modelové řady
SXT
GT
R/T
Scat Pack
SRT Hellcat
SRT Hellcat Redeye
Základ: SXT
Střední cesta: R/T
Vrchol: SRT Hellcat WB
Rozdíly v modelových řadách
Výchozím modelem pro Charger je SXT s šestiválcovým 3.6 l Pentastarem. Vzhledově výrazně zajímavější je stupeň GT, který je již z pohledu designu k nerozeznání od R/T. GT navíc přidá sportovnější odpružení, 20 palcová kola a kůží potažený volant.
Označení R/T tradičně znamená osmiválec 5.7 l pod kapotou, který se postará o mohutnou zvukovou kulisu při každém sešlápnutí plynu. O další stupínek výše najdeme označení Scat Pack. To znamená motor 6.4 litru, větší průduchy a extra sací otvory v masce.
Na vrcholu nabídky najdete SRT Hellcat s kompresorem přeplňovaným motorem 6.2 litru, který v závislosti na verzi produkuje od 707 do 807 koní. SRT Hellcat je od roku 2020 vždy ve verzi Widebody.
Jak jezdí jednotlivé verze?
Obecně má Charger o něco málo lepší jízdní vlastnosti než Dodge Challenger. To je pravděpodobně dáno delším rozvorem a menšími převisy karoserie, nicméně téměř dvou tunová hmotnost vozu se maskuje jen těžko.
I nejslabší SXT s V6 je na naše poměry překvapivě svižné – aby také ne: 300 koní je hranice, která pro některé evropské výrobce představuje vrchol nabídky.
Ta správná zábava ale začíná s V8. Jednak tyto motory díky křížové klice o sobě dávají patřičně vědět typicky burácivým zvukovým doprovodem, ale také poskytují adekvátní jízdní dynamiku poměrně agresivně vyhlížejícímu Chargeru.
Vrcholem je tradičně SRT Hellcat, který vás s každým sešlápnutím plynu katapultuje směrem vpřed. Kdo nezažil, nepochopí.
Hlavní přednosti Dodge Charger
Neobvyklý na cestách
Zatímco Dodge Challenger už lze na českých silnicích potkávat relativně pravidelně, setkat se modelem Dodge Charger je stále tak trochu raritou. V České republice jich jezdí velmi málo, a tak se musíte připravit na spoustu dotazů, o jaké auto se jedná.
Vnitřní prostor
Dodge Charger je díky rozvoru 305 centimetrů a celkové délce 5,04 metru opravdu prostorným vozidlem. Na místo si nebudou stěžovat ani cestující vzadu a i fakt, že v Chargeru najdete na zadních sedadlech tři ISOFIXY o něčem vypovídá.
Praktický
Zatímco Challenger je primárně o vzhledu, Dodge Charger je řešen mnohem více prakticky. A tak najdete v interiéru více odkládacích míst i více prostoru ve všech směrech. A díky páru dveří navíc máte i daleko lepší přístup na zadní sedačky.
Často kladané dotazy
Jaká je spotřeba?
Záleží na motorizaci:
- S motorem 3.6 lze jezdit s průměrnou spotřebou 7 až 8 litrů na 100 km.
- S motorem 5.7 se průměrně jezdí kolem 12,5 l/100 km. Na dlouhých trasách se s osmistupňovým automatem dokážete podívat i pod deset litrů a při striktně plynulé jízdě lze atakovat i 9 litrů na sto kilometrů. S manuálem se při podobně klidné jízdě dostanete na 9,5 litru.
- S motorem 6.4 si vezme přibližně o 0,5 litru až litr na sto víc než menší Hemi 5.7.
- S motorem 6.2 počítejte 14 až 15 litrů na 100 km při klidné jízdě. Pokud tomu budete šlapat, bude 6.2 žrát i čáry ze silnice a děti na krajnici.
Jak je na tom Dodge Charger s vnitřním prostorem?
Dodge Charger má oproti Challengeru o 10 centimetrů delší rozvor, což zejména znamená více místa na kolena pro cestující vzadu. A díky velkorysé šířce auta se vzadu svezou i tři dospělí lidé. Kufr má objem přijatelných 467 litrů.