Dodge Challenger

Vše, co potřebujete vědět

Základní informace o modelu 2015–2022

Zatímco ostatní výrobci v tomto segmentu se posunuli směrem ke sportovním autům, Dodge se svým modelem Challenger zůstává věrný svému ikonickému předkovi ze 70. let dvacátého století. A že je na čem stavět. Čeká na vás nezaměnitelná silueta obrovského kupé a hřmění pořádného osmiválce, jako by se vám za zády zrovna formovala letní bouřka. Charisma Challengeru vás prostě vezme zpět do doby největší slávy amerických muscle cars a vy už nikdy nebudete chtít zpět. 

Motorizace

V6 3.6 l Pentastar (305 koní)
V8 5.7 l Hemi (375 koní)
V8 6.4 l Hemi (485 koní)
V8 6.2 l Hemi (717 až 840 koní)

Převodovka

TREMEC 6 st. manuální
ZF 8 st. automat

Rozměry

délka 5023 mm
šířka 1927 mm
šířka vč. zrcátek 2170 mm
výška 1488 mm
hmotnost od 1 886 kg

Modelové řady

SXT
GT
R/T
R/T Scat Pack
SRT Hellcat
SRT Hellcat Redeye
SRT Super Stock
SRT Demon

Dodge Challenger SXT základní stupeň.

Základ: SXT

Dodge Challenger RT střední stupeň.

Střední cesta: R/T

Dodge Challenger Hellcat Redeye Widebody vrcholná verze modelové řady.

Vrchol: SRT Hellcat WB

Popis modelových řad

Rozdíly v modelových řadách

Výchozím modelem pro Challenger je SXT s šestiválcovým 3.6 l Pentastarem. O příčku výše najdete lépe vybavený model GT, který navíc do roku 2019 měl jako jediný možnost pohonu všech kol. Od 2019 lze jako 4×4 objednat i model SXT.

S označením R/T se již dostáváme do sféry osmiválců, které jsou výlučně pouze s pohonem zadních kol, přičemž na výkonově nejslabší příčce sídlí starý známý Hemi s objemem 5.7 litru. V dalším kroku směrem nahoru najdeme označení R/T Scat Pack. To znamená motor 6.4 litru a větší brzdy.

Na vrcholu nabídky najdete SRT Hellcat s kompresorem přeplňovaným motorem 6.2 litru, který v závislosti na verzi produkuje od 707 do 807 koní.

A co ocení každý fajnšmekr? Dodge Challenger je možné kromě verze Redeye nakonfigurovat s manuální převodovkou.

Jak jezdí jednotlivé verze?

Klíčový rozdíl mezi jednotlivými verzemi spočívá pochopitelně v motorizaci. Challenger má i v nejslabší verzi stále více jak 1,8 tuny, a tak šestiválec stačí jen na průměrnou jízdní dynamiku. S 5.7 V8 získáte lepší zvuk (zejména od roku 2017) a slušný zátah v celém spektru otáček, nicméně pokud se chcete opravdu podívat do sféry sportovních aut, bude lepší sáhnout po Hemi 6.4 litru s výkonem 485 koní.

Pro fajnšmekry je ale připravená vrcholná verze Hellcat. Kompresorem nafoukaný motor s objemem 6.2 litru rozpoutá peklo na zemi při každém sešlápnutí plynu. Kdo nezažil, nepochopí.

Poměrně velký rozdíl v jízdních vlastnostech můžete zaznamenat s paketem Super Track Pak (dostupný pro SXT a R/T), který obsahuje sportovní tlumiče Bilstein (na autě poznáte podle žlutých tlumičů), snížený podvozek a výkonnější brzdy.

Originál Widebody verze z výrobního závodu jsou vždy vybavený adaptivním podvozkem (žluté adaptivní tlumiče Bilstein). Výhodou je lepší trakce, protože můžete do všech čtyřech rohů nazout pneumatiky až s rozměrem 315 mm.

Rozdíly v jízdě u jednotlivých verzí.

Hlavní přednosti Dodge Challenger

Retro vzhled

Challenger má nezaměnitelný vzhled a momentálně na trhu neexistuje auto, které by se mi v tomto ohledu přibližovalo. A to nezávisle na variantě, kterou zvolíte, protože rozdíly mezi základní a vrcholnou verzí nejsou tolik zásadní. Žádná vyjížďka se neobejde bez palců nahoru od kolemjdoucích.

Bohatá výbava

Systém výbav se od evropské konkurence liší. V žádném Challengeru tak nechybí dvouzónová klimatizace, komplet LED zadní světla, elektrické nastavení sedačky řidiče, tempomat, zadní parkovací kamera se senzory, automaticky stmívatelné vnitřní zrcátko nebo bezklíčový přístup.

Vnitřní prostor

Oproti Mustangu i Camaru se Challenger pyšní velkorysým vnitřním prostorem. Zatímco vepředu je místa opravdu mnoho i pro dlouhány, zadní sedačky jsou pro osoby průměrného vzrůstu kolem 180 cm rovněž bez problému použitelné. A k tomu máte i opravdu slušný kufr o objemu 460 litrů.

Rozdíly v jednotlivých produkčních letech

Velký facelift modelové řady s následujícími úpravami oproti modelu 2008 až 2014:

  • Nový interiér s lepšími materiály, elektricky stavitelný volant i sedačka řidiče.
  • Osmi stupňová automatická převodovka ZF.
  • LED denní svícení vpředu s projektorovými hlavními světly (halogen, nebo bixenon).
  • Komplet LED zadní světla vzadu, která jsou dělená oproti spojeným na ročnících 2008 až 2014.
  • Změněný přední a zadní nárazník.
  • Elektrický posilovač řízení (kromě modelu Hellcat).
  • Keyless Entry (bezklíčový přístup) a duální klimatizace součástí základní výbavy.
  • Poprvé v nabídce SRT Hellcat s kompresorem přeplňovaným motorem o objemu 6.2 litru.
  • Model SRT 392 s plnou výbavou a adaptivním podvozkem, který jinak s v kombinaci s motorem 6,4 a bez widebody (které přišlo až o dva roky později) nešel objednat.
  • Pouze pár drobných změn – nově například možnost objednat barvu Plum Crazy.
  • Nový design ráfků.
  • Nový Uconnect™ od Panasonicu s podporou Apple CarPlay a Android Auto™.
  • Skvělý zvuk u modelu RT (Hemi 5.7 l), který má nově stejné aktivní výfuky jako Scat Pack s průměrem 2,75 palce.
  • Možnost objednat modely SRT a Hellcat s podsvíceným logem SRT na volantu.
  • Odstraněn slot na SD kartu, který byl nahrazen dalším rozhraním USB.
  • Performance Handling Group u 3.6 V6 a 5.7 V8 nově obsahuje 4pístkové brzdy Brembo vepředu.
  • Od tohoto roku je zadní kamera v základní výbavě.
  • Uveden SRT Demon s výkonem 840 koní.
  • Nový model SRT Hellcat Widebody.
  • Uconnect 7″ coby standardní výbava u všech modelů od SXT po R/T Shaker.
  • Uveden SRT Hellcat Redeye s výkonem 797 koní.
  • Model GT jde nyní objednat i s pouze zadním náhonem.
  • Pro rok 2019 končí model SRT 392. Nově lze s motorem 6,4 objednat pouze R/T Scat Pack s volitelnou výbavou.
  • Uveden R/T Scat Pack 1320 specializovaný na čtvrt míli.
  • Line Lock (možnost zabrzdit pouze přední kola) pro Scat Pack a SRT Hellcat.
  • Nová kapota se dvěma průduchy pro Hellcat.
  • Nový volitelný SRT spoiler.
  • V základu lepší audiosystém.
  • Hellcat má nově elektrický posilovač řízení.
  • Uveden SRT Super Stock.
  • Možnost objednat R/T Scat Pack Shaker Widebody.
  • Uvedena výroční edice k 50 letům modelové řady Dodge Challenger.
  • GT a SXT mají při výbavě AWD (4×4) 20palcová kola coby standard.
  • Možnost připlatit za paměť pro sedadlo řidiče, volant, zrcátka a rádio pro jednotlivé řidiče.
  • Paket Driver Convenience přidává do modelů SXT, GT a R/T prémiový alarm, který je u modelů R/T Scat Pack, SRT Hellcat, SRT Hellcat Redeye a SRT Super Stock ve standardní výbavě.
  • Nový model SRT Jailbreak s výkonem 807 koní a s nekonečnými možnostmi personalizace.

Často kladané dotazy

Jaká je spotřeba?

Záleží na motorizaci:

  • S motorem 3.6 lze jezdit s průměrnou spotřebou 7 až 8 litrů na 100 km.
  • S motorem 5.7 se průměrně jezdí kolem 12,5 l/100 km. Na dlouhých trasách se s osmistupňovým automatem dokážete podívat i pod deset litrů a při striktně plynulé jízdě lze atakovat i 9 litrů na sto kilometrů. S manuálem se při podobně klidné jízdě dostanete na 9,5 litru.
  • S motorem 6.4 si vezme přibližně o 0,5 litru až litr na sto víc než menší Hemi 5.7.
  • S motorem 6.2 počítejte 14 až 15 litrů na 100 km při klidné jízdě. Pokud tomu budete šlapat, bude 6.2 žrát i čáry ze silnice a děti na krajnici.
Co znamená označení 392?

Označení 392 u motoru 6.4 Hemi je jeho obsah v kubických palcích. Dodge 392 používá pro označování verze Scat Pack, u ostatních modelů to běžné není.

Pro zajímavost obsah motoru 5.7 v kubických palcích je 345 in³, Hellcat 6.2 litru má 376 in³.

 

Jak je na tom Challenger s vnitřním prostorem?

Z trojice Challenger/Mustang/Camaro disponuje právě Dodge největším vnitřním prostorem. Zadní sedačky jsou dokonce bez problému použitelné pro osoby s výškou do 180 cm. Objem kufru je slušných 458 litrů.

100%

100% AMERICAN MUSCLE

Poptávka po vozu Dodge Challenger